Ako sa naučiť vstávať skoro ráno

September 26, 2017


Mám za sebou obdobia, kedy som chodila spať o 2-3 ráno a vstávala o 11-12 na obed. Tie časy sú (našťastie) už preč. Teraz chodím do postele okolo 11 večer a vstávam okolo 7. Sama od seba, bez budíku, ale najmä vyspaná do ružova.



1. ‘just do it’ technika


Znie to drsne, ale niekedy sú tieto drsné techniky práve tie najúčinejšie. O čo ide? Nastavte si budík na hodinu, ktorá je pre vás ideálna, resp. hodinu, na ktorú sa chcete naučiť vstávať.
Budem k vám úprimná. Je to ťažké, ale ak to zvládnete, tak ste o krok bližšie k svojmu cieľu.

Bonus tip: Skúsili ste vstať na prvý budík, ale zaspávate? Mám pre vás jeden tip, vďaka ktorému som sa to (od)naučila ja. Akonáhle vypnete budík sadnite si na posteli a oprite sa o vankúš. Takto už nezaspíte a pomaličky sa prebudíte bez toho, aby ste vaše telo “šokovali” tým, že sa hneď začnete hýbať. Párkrát to skúste a uvidíte že už nebudete mať problém vstať hneď po prvom zazvonení budíku.

2. ranný strečing v posteli


Nie je nič lepšie ako naťahovať sa v posteli. A ešte k tomu hneď ráno ako otvoríte oči.
Mini strečing vás prebudí, a to, ako cítite vlastné svaly uvoľňovať sa a prebúdzať sa spolu s vami, je naozaj na nezaplatenie. Po tomto zaručene nebudete unavení a spríjemní vám to ráno.


3. vstaňte a choďte robiť niečo, čo zbožňujete


Ak budete mať ráno spojené so stresom či nie veľmi lákavými povinnosťami, je menej pravdepodobné, že budete chcieť vstať skôr. Na druhú stranu, ak vstanete a začnete robiť niečo čo vás napĺňa a baví, budete motivovaní vstať ráno skôr. (A áno, áno, viem že nie vždy je to možné, ale za skúšku to stojí).
Takže, či už je to ranná jóga, čítanie, alebo iba prechádzka so psom, je to niečo, čo vás môže “prinútiť” vstať skôr.

4. spravte si z toho pravidlo


Je dôležité naučiť sa určitému režimu. Ak chcete vstávať v určitú hodinu, je dôležité, aby ste aj išli spať v stanovenú hodinu.
Prečo? Pretože ak budete chodiť spať raz o desiatej večer, potom o jednej v noci a neskôr zas o polnoci, tak nečakajte, že sa aj prebúdzať budete v rovnakú hodinu. Telo si potrebuje oddýchnuť a naučiť sa istému biorytmu. Preto si musíte uvedomiť hodinu, kedy by ste mali ísť spať tak, aby ste sa ráno nezobúdzali úplne zničení a unavení. To nás privádza k ďalšiemu bodu…

5. choďte do postele skôr


Ak večer nie ste unavení, ale chcete telo naučiť aby bolo unavené, nepoznám nič lepšie ako čítať knihu v posteli. Pri svetle malej lampičky a pohodlí postele sa telo dokonale uvoľní a vaše oči unavia natoľko, že nebudete mať problém zaspať.
Je dôležité, aby ste zabudli na večerné pozeranie televízie, facebookovanie, či sms-kovanie na mobile. Jednoducho povedané - všetku elektroniku odložte najďalej, ako sa dá. Ak ju neodložíte, bude vás to lákať. Určite poznáte tieto slová - ešte si pozriem jednu časť a pôjdem spať. 


Toto bolo mojich 5 rád, ako sa naučiť vstávať skôr. Ak niektoré z nich vyskúšate, dajte mi vedieť či vám pomohli. 
Taktiež by som chcela vedieť či ste ranné vtáča, alebo naopak nočný vták?
Teším sa na vás pri ďalšom článku.

You Might Also Like

6 comments

  1. Just do it technika je skutečně dost tvrdá :D kolikrát jsem to zkoušela, ale většinou to dopadlo tak, že jsem znovu usnula a byl malér :D nakonec jsem si přišla na techniku nastavit si budík třeba o půl hodiny dříve a tu půl hodinu se válím v posteli. Pak se mi vstává dobře a kupodivu ani znovu neusnu, protože si dávám během té půl hodiny každých deset minut zvonit budík :D jen chodit spát dřív bych se chtěla naučit, do toho se fakt nemůžu donutit :D pěkný článek :)

    LADY LENNA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mne najviac pomohla práve tá najtvrdšia technika :D
      A ďakujem :)

      Delete
  2. Já absolutně nejsem ranní ptáče a ráno nejsem schopná fungovat. Bohužel mi ale tenhle semestr vyšel rozvrh tak, že mám školu dvakrát od půl osmé ráno, takže chtě nechtě se ze mě ranní ptáče stává. Jediné, co je na tom pozitivní, je, že aspoň během dne toho víc stíhám :)

    Another Dominika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pfú, no držím palce :)
      Dôvod, prečo som chcela a chcem vstávať skoro je aj ten, že toho viac postíham a nemám pocit, že deň má iba pár hodín :)

      Delete
  3. Ja si vždy ped spaním vymyslím nejaké super raňajky, a vždy sa ráno teším že si ich môžem pripraviž a zjesť. Jedlo je moja jediná motivácia vstať :D

    http://victoriatenshi.blogspot.sk/

    ReplyDelete

Ďakujem za tvoj komentár :)