Ako sa udržujem vo forme


Po dlhšej lenivej pauze a nič nerobenia mi v mojom živote začala chýbať jedna podstatná vec – pohyb. A tým teraz nemyslím pravidelné cesty z izby do chladničky a naspäť. Mám na mysli šport.

Ako školáčka som mala o toto postarané pravidelnými hodinami telesnej výchovy, volejbalu a tanečnej. Avšak, na vysokej škole sa to zmenilo. Predmety ako telesná zmizli a s tým aj moja pravidelná dávka pohybu.
Jedného dňa som si povedala že to musím zmeniť. Začala som sa cítiť zle v mojom tele a takisto som si všimla, že nie je také pevné a ohybné ako kedysi. Poskúšala som rôzne športy, ale zostala som pri dvoch, ktoré ma naozaj chytili – joga a posilňovňa. 

THE YOGA PART
Na jógu som zo začiatku chodila pravidelne a to isté odporúčam aj vám. Inštruktori vám na hodinách presne vysvetlia ako máte dýchať, upozornia vás ak robíte niečo zle a celkovo vďaka nim získate istotu v cvičení. Ja som takto pravidelne chodila tri mesiace a vyskúšala rôzne druhy jogy – hatha jog, asana, ashtanga a aj terapeutickú jogu. Dôležité je nájsť si to, čo vás baví.
Po pravidelných tréningoch som sa naučila všetky dôležité veci, ktoré som opisovala vyššie a rozhodla som sa, že jogu začnem cvičiť v pohodlí domova. Cvičím buď podľa knihy, alebo podľa môjho obľúbeného YouTube kanála Yoga TX. Takisto si vyhľadávam cvičenia podľa toho čo mám chuť robiť a na čo sa chcem zamerať. Či už je to boľavý chrbát kvôli sedavému zamestnaniu, alebo zvýšenie flexibility, nájdete si naozaj všetko. Jediné čo nikde na internete a v obchode nenájdete je motivácia. Ale o tej niekedy inokedy. 

THE GYM PART
Jóga a posilňovňa idú spolu ruka v ruke – pretože aj pri silových tréningoch potrebujete byť ohybní. Keďže jóga býva väčšinou pokojné cvičenie, niekedy potrebujem zo seba dostať energiu a doslova sa zničiť. A takto som sa dostala k posilňovaniu.
Snažím sa chodiť pravidelne aspoň 3 krát do týždňa a cviky mám rozdelené na tri časti. Pri tomto cvičení sa mi páči to, že vidím ako rýchlo silniem a zlepšujem sa. Predsa len, jóga je na dlhšie.
Na začiatku som ledva dvíhala dvojkilové činky a po dvoch mesiacoch nemám problém zdvihnúť 7,5 kg jednou rukou. Pre niekoho je to možno malý nárast, ale ja sa z toho veľmi teším. Okrem takejto sily aj vidím, ako sa mení moje telo. Stehná a zadok sú pevnejšie na dotyk aj na pohľad, chrbát takisto a ruky už nemám ako dvanásťročné dievčatko, ale nabrali trošku na sile a vyzerajú ženskejšie.
Áno, zo začiatku som si v posilňovni pripadala ako Alica v krajine zázrakov, ale nebojte sa spýtať ľudí naokolo, či vám neporadia a hlavne investujte do osobného trénera. Nehovorím že s ním musíte cvičiť po každé. Ani ja to tak nerobím. Zaplatila som si trénera, ten mi zostavil cviky na mieru (pretože je veľký rozdiel keď chcete schudnúť a keď iba spevniť telo) a ukázal mi ako sa so strojmi narába, ako mám na nich cvičiť tak, aby som si neublížila. Teraz cvičím podľa tohto plánu a pravidelne pridávam na váhe. Niekedy si cviky obmením – tiež cvičím podľa toho, na ktorú časť tela sa zameriavam, ale nikdy ich necvičím len tak. „Nové“ cviky si dávam jedine tie, ktoré cvičí Whitney Simmons, pretože okrem toho, že ich ukáže, tak aj vysvetlí ako sa majú cvičiť, na čo sa pri nich vyvarovať a na čo sú určené.


A FEW LAST WORDS
Toto by bola taká moja cesta ako som sa dostala k pravidelnému cvičeniu a ako sa udržujem fit. Už nemám pocit lenivosti (dokonca mi cvičenie chýba keď ho pár dní vynechám), už sa v mojom tele cítim omnoho lepšie a najmä, nemám vôbec chuť s tým skončiť. Práve naopak. Baví ma to viac než kedykoľvek predtým a ak si aj vy nájdete šport, ktorý vás očarí, držte sa ho a praktikujte ho. Nezabúdajte že na „Kto chce hľadá spôsoby, kto nechce hľadá dôvody“ je veľa pravdy. A ako sa teda udržiavate fit vy?

simona zacko

No comments:

Post a Comment

Ďakujem za tvoj komentár :)